Slimmer werken,
blije klanten

Lean methodes, succes in je bedrijf

Gepubliceerd op

Welke Lean methodes zijn er? Lean is een woord dat ondertussen steeds meer bekend raakt in Nederland. Met het boek ‘The Machine that Changed the World’ (J. Womack, D. Jones & D, Roos) werd het Lean gedachtegoed populair. Waar komen deze Lean methodes eigenlijk vandaan? Veel Lean methodes en technieken komen van het succesvolle Toyota […]

Bedrijfsprocessen verbeteren | meer winst

Gepubliceerd op

Ons dagelijks leven functioneert vaak door middel van patronen. Iedereen heeft zo zijn gewoontes. Maar zijn dit wel de juiste? Vooral binnen een bedrijf is het belangrijk om hierbij stil te staan. Bij deze patronen stilstaan is namelijk de eerste stap naar het verbeteren van bedrijfsprocessen. Van hieruit kun je ontdekken of de huidige manier […]

Change management theorie | slim werken

Gepubliceerd op

Iedereen wil succesvol veranderingen doorvoeren en daarvoor heb je de kennis nodig van de change management theorie. Een fase die bijvoorbeeld voorkomt is het rouwproces om van de oude situatie afscheid te nemen. Dan breekt een onzekere periode aan. Echter, met de juiste kennis over de change management theorie kan je met een gerust hart […]

lean, weg met de verspillingen

Direct meer structuur in je bedrijf

Gepubliceerd op

De kracht van structuur in je bedrijf De kracht van een succesvol en goed functionerend bedrijf ligt in de structuur van het bedrijf. Te weinig structuur op het werk kan ervoor zorgen dat je bedrijf succes misloopt. Daarom is het erg belangrijk om aandacht te besteden aan de structuur in je bedrijf (en ook je […]

little's law

Uitstroomsnelheid: hoe snel kan jij je product leveren?

Gepubliceerd op

Hoe snel kan jij voldoen aan de vraag van je klant? Ben je wel snel genoeg in het leveren van je producten/diensten om de klant tevreden te houden? Het aantal producten of diensten die je levert per tijdseenheid is de uitstroomsnelheid.

Customer Journey Mapping: wat is het en hoe werkt het?

Gepubliceerd op

Bij het maken van een Customer Journey Map maak je een overzicht van alle touchpoints. Als je weet wat de reis van de klant is, wordt het een stuk duidelijker waar je klanten verliest en wat de sterke punten zijn.

agile softwareontwikkeling

Wat is Agile softwareontwikkeling?

Gepubliceerd op

Lean en Six Sigma zijn niet de enige methoden voor het verbeteren en inrichten van processen. Een ander voorbeeld is Agile Software Development, oftewel Agile softwareontwikkeling.

takttijd

Wat is takttijd?

Gepubliceerd op

Terwijl je de ene dag compleet gestrest keihard moet werken omdat je veel te veel te doen hebt, heb je het misschien een andere dag weer te weinig te doen waardoor je lekker achterover kan leunen en je misschien zelfs wel een beetje verveelt. Hoe kan het dat de verdeling soms zo scheef is? Waarschijnlijk heeft dit te maken met de takttijd van je dag.

welke Lean cursus

Welke Lean cursus kan ik het beste kiezen?

Gepubliceerd op

Bij Bureau Tromp kun je alles leren over Lean. We bieden verschillende Lean cursussen aan: Yellow Belt, Green Belt en Black Belt. Lees in deze blog het verschil tussen de drie en vind jouw ideale Lean training.

a3-rapport

A3-rapport: Overzicht over je projectvoortgang

Gepubliceerd op

Met Lean Six Sigma kun je problemen binnen de processen in een organisatie oplossen met een gestructureerde en systematische aanpak. Dit doe je aan de hand van de DMAIC-projectaanpak.