Slimmer werken,
blije klanten
little's law

Uitstroomsnelheid: hoe snel kan jij je product leveren?

Gepubliceerd op

Hoe snel kan jij voldoen aan de vraag van je klant? Ben je wel snel genoeg in het leveren van je producten/diensten om de klant tevreden te houden? Het aantal producten of diensten die je levert per tijdseenheid is de uitstroomsnelheid.

Customer Journey Mapping: wat is het en hoe werkt het?

Gepubliceerd op

Bij het maken van een Customer Journey Map maak je een overzicht van alle touchpoints. Als je weet wat de reis van de klant is, wordt het een stuk duidelijker waar je klanten verliest en wat de sterke punten zijn.

agile softwareontwikkeling

Wat is Agile softwareontwikkeling?

Gepubliceerd op

Lean en Six Sigma zijn niet de enige methoden voor het verbeteren en inrichten van processen. Een ander voorbeeld is Agile Software Development, oftewel Agile softwareontwikkeling.

takttijd

Wat is takttijd?

Gepubliceerd op

Terwijl je de ene dag compleet gestrest keihard moet werken omdat je veel te veel te doen hebt, heb je het misschien een andere dag weer te weinig te doen waardoor je lekker achterover kan leunen en je misschien zelfs wel een beetje verveelt. Hoe kan het dat de verdeling soms zo scheef is? Waarschijnlijk heeft dit te maken met de takttijd van je dag.

welke Lean cursus

Welke Lean cursus kan ik het beste kiezen?

Gepubliceerd op

Bij Bureau Tromp kun je alles leren over Lean. We bieden verschillende Lean cursussen aan: Yellow Belt, Green Belt en Black Belt. Lees in deze blog het verschil tussen de drie en vind jouw ideale Lean training.

a3-rapport

A3-rapport: Overzicht over je projectvoortgang

Gepubliceerd op

Met Lean Six Sigma kun je problemen binnen de processen in een organisatie oplossen met een gestructureerde en systematische aanpak. Dit doe je aan de hand van de DMAIC-projectaanpak.

Lean Huis

Het Lean Huis (ookwel Toyota Production System)

Gepubliceerd op

We gaan het in deze blog hebben over het Lean Huis. Je kan hiermee Lean toepasbaar maken voor elke organisatie. Het model is een visualisatie van hoe je een organisatiestructuur opbouwt die zichzelf ondersteunt.

Voice of the customer: een klantgerichte organisatie

Gepubliceerd op

Als organisatie moet je begrijpen wie je klanten zijn en wat ze van jouw product of dienst verwachten. Daarnaast is het belangrijk om hier ook aan te voldoen. De kern van een succesvolle organisatie is het voldoen of het zelfs overtreffen van de Voice of the Customer (VOC).

Alles over de dagstart: wat, waarom en hoe?

Gepubliceerd op

Met een dagstart kom je even met het team bij elkaar voordat iedereen aan de slag gaat met zijn eigen werkzaamheden. We leggen uit wat het is, waarom de dagstart werkt en hoe je er zelf mee aan de slag gaat!

Impact/Effect-Matrix

Impact/Effort Matrix: Prioriteer je verbeterideeën

Gepubliceerd op

Als je een lijst hebt gemaakt met verbeterideeën is het vervolgens tijd om deze toe te passen, maar waar begin je? De Impact/Effort-Matrix kan je helpen om prioriteit te geven aan je verbeterideeën.